زندگی مثبت

ساخت وبلاگ

تست روانشناسی،تست هوش،تست اعصاب

آرامش داشته باشید و ساکت بنشینید.

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 544 تاريخ : شنبه 29 آذر 1393 ساعت: 7:46

تاثیر ازدواج بر طول عمر,زندگی مشترک
 
تاثیرات جالب ازدواج بر مردان

مطالعات نشان می دهد که افراد متاهل به ویژه مردان، به احتمال کمتر با بیماری قلبی، سکته مغزی یا مرگ زودرس می میرند افرادی که تنها و ناراضی هستند ممکن است خطر انزوای اجتماعی را پیش بگیرند که می تواند به افسردگی و غفلت از سلامت فرد منجر شود

اهمیت ازدواج و تشکیل زندگی مشترک از جهات بسیاری قابل بررسی است و یکی از اهمیت‌های ازدواج تاثیر آن بر طول عمر افراد است.
زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 536 تاريخ : شنبه 29 آذر 1393 ساعت: 7:43

متغیرهای ژنتیکی,رفتارهای مرتبط با عشق
 
مجموعه ژن های بی همتایی که ما از پدر و مادر خود دریافت کرده ایم مسئولیت تمامی آنچه را که ما هستیم دانش ژنتیک کلاسیک به تازگی تاثیر ژن ها را برروی روابط عاشقانه ثابت کرده است!
زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 516 تاريخ : پنجشنبه 27 آذر 1393 ساعت: 4:35

ابراز محبت ابراز علاقه محبت کردن
 
برخی آقایان بیشتر با رفتارهایشان به شما نشان می‌دهند که چقدر به شما اهمیت می‌دهند و چقدر شما را دوست دارندو نمی‌توان توقع داشت که مردها هم مانند زنان احساسات‌شان به راحتی روی زبا‌ن‌شان بچرخد.

اگر این‌طور است شما حداقل تا‌مدتی باید به دنبال نشانه دیگری بگردید و عشقش را از روی آن حدس بزنید. چنین مردهایی دوست دارند به زبان بی‌زبانی حرف بزنند و شما می‌توانید از هزار و یک موقعیت این زبان را رمزگشایی کنید.
زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 521 تاريخ : پنجشنبه 27 آذر 1393 ساعت: 4:34

 
تعریف پورنوگرافی,هرزه نگاری چیست
 
کلمه هرزه‌نگاری (پورنوگرافی-poography) از کلمات یونانی poo و graphia اخذ شده که به معنای «توصیف فعالیت روسپی‌ها» (روسپی‌نگاری) است. از لحاظ عرف عمومی، هرزه‌نگاری به معنای مطالبی است که از لحاظ جنسی آشکار هستند و عمدتاً به قصد تحریک جنسی ارائه می‌شوند.
 
 

 

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 546 تاريخ : چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت: 15:44

عشق ورزی,روانشناسی افراد عاشق,روانشناسی عشق ورزی
 
متولدین فروردین ماه :

به سوی من بیا
تاتو را حس كنم
و دنیا خواهد دید
داستان عشقی سوزان را
كه شعله اش در قلب من خواهى بود

به هنگام عاشقی گویی در دنیای شوالیه ها و پرنسس ها سر میكند.
قلبا عاشق است و در عشق پا بر جاست.
زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 614 تاريخ : چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت: 15:25

 

وقتی او به تو گل می‌دهد، درونش چه حسی را نسبت به تو تجربه می‌کند؟ این مطلب پاسخ این سئوال را به شما می‌دهد.

شاخه  گل علاوه بر مظهر زیبای، یکی از هدایایی است که نشان‌دهنده احساسات و عواطف انسان در شرایط مختلف است. هدیه دادن گل برای هدیه گیرنده احساس خوشایندی را به وجود می‌آورد که معمولا نشانه علاقه و صمیمیت هدیه دهنده محسوب می‌‌شود. گل ذاتا  لطیف است و احساس لطافت را در روح انسان‌ها به وجود می‌آورد و رایحه خوش آن شمیم هر فرد را جلا می‌دهد .
 

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 723 تاريخ : دوشنبه 24 آذر 1393 ساعت: 9:27

 

اگر یک ماه یا حتی چند دهه از شروع زندگی مشترکتان گذشته است هر از چند گاهی باید میزان صمیمیت و مطلوب بودن رابطه با همسرتان را در بوته آزمایش قرار دهید تا خوشبختیتان را بیمه کنید.

عشق

آیا رابطه احساسی شما و همسرتان ایده آل است؟ با بررسی میزان همدلی، صمیمیت و تعهد شما به همسرتان و همچنین همسرتان به شما، می‌توانید برای داشتن زندگی عاشقانه‌تر و با کیفیت بیشتر برنامه ریزی کنید. اگر هم رابطه احساسی شما با همسرتان در حد مطلوبی باشد، باز هم دانستن نکاتی برای تقویت و حفظ آن ضروری به نظر می‌رسد.تست زیر به شما کمک خواهد کرد:

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 752 تاريخ : چهارشنبه 19 آذر 1393 ساعت: 13:14

 

همیشه، حتی از دوران کودکی ، وقتی می دیدم که خیلی ها ادعا می کنند که بهترین دوستشان پدر و مادرشان و یا همسرشان است، به آنها غبطه می خوردم ، آرزو می کردم که ای کاش من هم بتوانم در آینده با همسری ازدواج کنم که بهترین دوستم باشد. یکی از بزرگ ترین لذت ها در زندگی، داشتن دوست خوب است و چه خوشبخت است انسانی که همسرش، دوست خوبش باشد، همسری که بتوان به او اعتماد کرد و افکار خنده دار، مکنونات قلبی، احساسات هر چند کودکانه و سطحی و خلاصه همه چیزها را بدون ترس از قضاوت، سوء تفاهم و ... با او در میان گذاشت.
 

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 666 تاريخ : سه شنبه 18 آذر 1393 ساعت: 6:46

 

متداول‌ ترین مشکل جنسی بین زوج ‌های خوشبخت چیست؟ چیزی نیست جز عامل "کافی نبودن" .

 

زوج‌ها معمولا در زندگی‌های زناشویی که محکوم با شدت و تکرار رابطه‌ جنسی است سردرگم می‌شوند. اما به عقیده دکتر کیمبرلی شارکی درمانگر جنسی این یک خبر خوب است. واقعیت این است که، "مسائل جنسی در زندگی‌های زناشویی خوب و موفق معمولا قابل حل هستند." اما باید در مورد رابطه ‌جنسی با همسرتان صحبت کنید. در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که برای حرف زدن در این رابطه با همسرتان کمکتان می‌کند.

 

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 495 تاريخ : يکشنبه 16 آذر 1393 ساعت: 21:19

 

آقایان عزیز اگر می خواهید همواره برای همسرتان جذاب باشید ، نکات زیر را بخوانید و رعایت کنید و حواستان باشد که عشق نیاز به مراقبت دائمی دارد !

توصیه های ربکا را  بخوانید تا بدانید برای جذابیت بیشتر در بین خانم ها چه کاری باید انجام دهید  :


1-کاری به برنامه تناسب اندامش نداشته باشید!
بدن خانم ها هیچ ربطی به شما ندارد.ما می توانیم غذای سالم خورده و هر روز ورزش کنیم یا غذای نا سالم خورده و اصلا ورزش نکنیم.نحوه رفتار ما با بدنمان تنها به خودمان و شاید دکترمان مربوط است!ما می توانیم هرقدر که دوست داریم چاق باشیم!هیچ چیز وحشتناک تر از مردی نیست که در امور مربوط تناسب اندام خانم ها دخالت کند!
 
2- به او نگویید که باید با اندامش چه کار کند!
همانطور که گفتم،بدن او به خودش مربوط است!شما می توانید ظاهر باب میل خودتان را داشته باشید (رنگ مو، خالکوبی و...) اما حق ندارید او را از داشتن ظاهر مطلوبش منع کنید.تغییراتی که ما انسان ها بر بدن خود اعمال می کنیم نوعی ابراز شخصیت است.وقتی مردی به زنی در مورد این تغییرات دستور می دهد، در حقیقت جلوی این ابراز شخصیت را می گیرد که کار غم انگیزیست.اگر میخواهید از نظر همسرتان جذاب باشید، از قضاوت نحوه ابراز شخصیتمان دست بردارید.
 

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 655 تاريخ : يکشنبه 16 آذر 1393 ساعت: 21:04

 

داستان عشق، مثل همیشه پیچیده و مبهم است. با گذشت زمان و تغییراتی که در روابط انسانی حاصل شده به نظر می‌رسد زنان جرات‌مند‌تر شده‌اند و دیگر مانند سابق، کم‌رو و خجالتی نیستند.

اما آنها همچنان در مورد وضعیت و سرنوشت خود، دچار ابهامند. بسیار دشوار است که بتوان به ذهن یک مرد نفوذ کرد و رویدادهای آینده را پیش‌بینی نمود.

دوست داشتن

یک زن در هر مرحله‌ای که باشد، از صحبت‌های مقدماتی گرفته تا دوران نامزدی، همواره کنجکاو است تا بداند طرف مقابل تا چه حدی این اشتیاق را دارد که سطح رابطه را به مرحله بعدی ارتقا دهد.

معمولا طرح پرسش مستقیم یا بحث در این‌باره کمک چندانی نمی‌کند، حتی ممکن است موجب سردرگمی بیشتر نیز بشود. اما میزان صبر زنان برای رسیدن به پاسخ پرسش‌هایشان چقدر است؟ زنان امروزی تا ابد منتظر نمی‌مانند!

بنابراین، بسیار مهم است که وی سرنخ‌هایی در اختیار داشته باشد تا با استفاده از آنها نشانه‌هایی از طرز‌فکر طرف مقابل بدست بیاورد و بر اساس آنها تصمیم‌گیری کند. در اینجا با چند نکته آشنا می‌شویم که از نظر کارشناسان برانگیختگی و تاثیرات احساسی، هیجانی طرف مقابل را نشان می‌دهد؛

زبان بدن

اولین و مهمترین نشانه میزان دلبستگی، زبان بدن است. نوع نگاه، یکی از این نشانه‌هاست. گاهی هم ممکن است وی به صورت ناخودآگاه حرکات شما را تقلید کند. علاوه براین، ممکن استنشانه های دست‌پاچگی را در او ببینید. رفتارهای غیرعادی، خنده های با استرس، عرق کف دست، کشیدن نفس عمیق، بی‌قراری و … همه می‌توانند نشانه هایی از علاقه او به شما باشند.

اینها از نشانه‌های علاقه‌مندی است و نشان می‌دهند که او سخت در تلاش است تا با شما ارتباط نزدیکتری برقرار کند.البته باید این نکته را هم در نظر داشت که زبان بدن تا حدی وابسته به شخصیت فرد و فرهنگی است که در آن رشد کرده است.
 

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 737 تاريخ : يکشنبه 16 آذر 1393 ساعت: 8:05

 

نـویسنده کتاب "عشق و رابـطه جنسی"، دکتــر جان فری مـعتقد است: "بوسیدن هنر است و نشان دهنده یک نوع بیان فردی و کاملاً شخصی از عشق و محبت می باشد." بوسه زمانی ایجاد می شود که زوجین برای اولین بار به هم نزدیک می شوند، پس کاملاً طبیعی است که دو طرف کمی مضطرب شده و عصبی شوند. از یک منبع با نویسنده بی نام"کتاب بوسه ها" اینطور برداشت می شود که: "بوسه یک عمل کاملاً دو طرفه بوده؛ تا ندهید نمی توانید بگیرید و بالعکس." در یک کتاب دیگر هم اینطور نوشته شده که زمانیکه احساس میکنید تمایل دارید تا همسرتان را ببوسید این کار را انجام دهید، لازم نیست حتماً صبر کنید تا او را بهتر بشناسید، او را ببوسید و به مرور زمان می توانید او را بهتر بشناسید. یکی از مواردی که زیبایی بوسه را چند برابر می کند این است که در همه ی زبان ها و مذاهب قابل درک می باشد.


پروفسور وان بیرنت رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه تکزاز اظهار می دارد که: "اولین بوسه عاشقانه برمی گردد به 1500 سال قبل از میلاد مسیح در هند. پیش از این زمان هیچ مدرک دیگری دال بر وجود بوسه های عاشقانه وجود نداشت. کلیه این نتایج از روی لوح های گلی، نقاشی روی دیواره های غارها و یا نوشته های روی پوست حیوانات بدست آمده است. بیرنت معتقد است که تماس نزدیک و فشار بینی ها به یکدیگر از همان 1500 سال قبل از میلاد مسیح مرسوم بوده است.

اما بوسه ای که امروزه به این شکل رواج پیدا کرده، برای اولین بار در میان رومی ها شهرت پیدا کرد. رومی ها در هنگام سلام کردن یکدیگر را می بوسیدند، انگشتر و حلقه ای که بر دست رهبران قومشان بوده را می بوسیدند و مجسمه های خدایان خود را نیز می بوسیدند و با این کار مطیع بودن و حس احترام خود را به طرف مقابل انتقال می دادند.
 

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : بوسیدن همسر, نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 624 تاريخ : يکشنبه 16 آذر 1393 ساعت: 7:57

در جامعه ما سخن‌ گفتن از رابطه زناشویی عموما کار بسیار دشواری است. متاسفانه این دشواری تنها به عرصه عمومی محدود نمانده است و بسیاری از همسران نیز حتی در خلوت خود از گفتن و شنیدن آن ابا دارند. گرچه این سکوت، مشکلات فراوانی در زندگی بسیاری از زوج‌ها پدید آورده، ولی مشکلات ناشی از آن، به‌آسانی حل‌شدنی و حتی قابل پیشگیری است، مشروط بر آن که جامعه ما ظرفیت و مهارت این گفت‌وگو را به دست آورد.

در ادامه گزارشی از مجله پریونشن می‌خوانید که به ما خواهد گفت بر اساس یافته‌های علمی گوناگون شرایط خاصی وجود دارد که اگر آنها را درست بشناسیم، از رابطه بسیار مطلوب‌تری برخوردار خواهیم بود.

صبحگاه

ساختار بدن انسان به گونه‌ای است که انگار واقعا برای رابطه صبحگاهی ساخته شده است. دکتر جسیکا اوریلی، کارشناس روابط زناشویی، می‌گوید: «نه‌تنها صبح هورمون تستوسترون (یکی از اصلی‌ترین هورمون‌هایی که وظایف جنسی را به​عهده دارد) و نیز میزان انرژی فرد بالاتر از سایر مواقع شبانه‌روز است، بلکه افزایش در مقادیر هورمون اکسی​توسین یا همان هورمون عشق، سبب تمایل چشمگیر همسران به هم می‌شود و در عین حال هورمون اندروفین سرخوشی آنان را افزایش می‌دهد.» به همین دلیل رابطه مطلوب شروع خوبی برای یک روز پرمشغله است.

هنگام ناخوش احوالی

تعجب نکنید! بر خلاف تصور عموم این توصیه چندان هم بی‌اساس نیست. پژوهش‌ها نشان​ می‌دهند رابطه زناشویی واقعا می‌تواند دستگاه ایمنی بدن را تقویت کند. درست است که مثلا وقتی تب دارید احتمالا تمایل چندانی برای این کار احساس نمی‌کنید؛ ولی مطمئن باشید یکی از راه‌های موثر برای آماده نگه‌داشتن بدن در فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا همین رابطه زناشویی است. پس به بهانه تب یا یک سرماخوردگی ساده خود را از این حامی دستگاه ایمنی محروم نکنید.

روز چهاردهم

مطالعه‌ای که بتازگی صورت گرفته نشان می‌دهد که حدود دو هفته پس از عادت ماهانه خانم‌ها، یکی از بهترین زمان‌های مبادرت به رابطه زناشویی است. بدن در این هنگام به بالاترین حد آمادگی می‌رسد و به همین دلیل انجام رابطه را بسیار تسهیل می‌کند. به عبارت دیگر، چون​حدود روز چهاردهم، تخمک‌گذاری انجام می‌شود، همه چیز برای بارداری نیز مهیاست.

پس از ورزش

رابطه زناشویی پس از یک تمرین ورزشی ملایم بسیار مطلوب‌تر و موثرتر است؛ به‌علاوه این کار سبب بهبود قابل‌توجه عملکرد همسران نیز خواهد شد. محققان طی پژوهشی در همین زمینه دریافته‌اند که پس از 20 دقیقه رکاب‌زدن گردش خون در نواحی تناسلی بانوان حدود 169 درصد افزایش می‌یابد و همین امر سبب بهبود عملکرد جنسی می‌شود. به‌علاوه، بدن شما هنگام انجام تمرینات ورزشی به میزان قابل توجهی تستوسترون ترشح می‌کند. به همین دلیل پس از انجام تمرین ورزشی حتی میل طبیعی شما به رابطه بیشتر نیز خواهد شد.

در پایان یک روز ناخوشایند

اگر می‌خواهید از شر استرس یک روز کاری وحشتناک خلاص شوید، مطمئن باشید رابطه زناشویی راه بسیار سالم و موثری است. این کار بسیار سالم‌تر از فرورفتن در خود، سیگار کشیدن یا غرق‌شدن در برنامه تلویزیونی است. دکتر اوریلی می‌گوید: «پژوهش‌ها نشان می‌دهد رابطه زناشویی و البته کنش‌های عاطفی دیگر، حتی صرفا دست در دست هم قدم زدن، می‌تواند تا چند روز میزان استرس فرد را پایین نگه دارد و حال خوشی را برایش به ارمغان بیاورد.»

پس از تجربه‌ای هیجان‌انگیز و ماجراجویانه

یکی از بهترین زمان‌ها برای مبادرت به رابطه زناشویی درست پس از تجربه‌ای هیجان‌انگیز یا ماجراجویانه است، خواه دیدن یک فیلم هیجان‌انگیز یا ترسناک باشد یا سوارشدن بر تله‌سیژ، بانجی جامپینگ (پرش با طناب)، تونل وحشت و... دکتر اوریلی می‌گوید: «وقتی آدرنالین خون تحت تاثیر این فعالیت‌ها بالا می‌رود، بدن آمادگی بسیار زیادی برای رابطه زناشویی دارد و طبعا در این کار عملکرد بسیار مطلوب‌تری از خود نشان خواهد داد.»

پیش از سخنرانی

پژوهش‌ها نشان می‌دهد رابطه زناشویی براحتی سبب آرامش اعصاب و کاهش فشار خون و کاهش استرس می‌شود. یافته‌های یکی از این پژوهش‌ها حتی حاکی از این است که رابطه جنسی ممکن است به آدم‌ها کمک کند بر ترس ناشی از حضور در یک جمع بزرگ و سخن گفتن در میان آن جمع غلبه کنند؛ زیرا تا حد ممکن از میزان استرس آنها خواهد کاست. 

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : رابطه زناشویی, نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 660 تاريخ : پنجشنبه 13 آذر 1393 ساعت: 7:34

هر کسی یک زبانِ اصلی عشق دارد که صحبت با این زبان برای او تأثیری بسیار عمیق دارد. برای آن که بدانید زبان عشقِ هر کسی کدام است باید با او صحبت کنید و نظرات او را بررسی کنید، تا زبان عشق اصلی او را بفهمید و اگر نتوانید با زبان عشقش با او صحبت کنید، او فکر می کند که دوستش ندارید.

پنج زبان برای ابراز عشق وجود دارد:

1. واژه های تأییدی : شامل: قدردانی ، تشویق آمیز ، تحسین کننده و محبت آمیز

2. هدیه: هدیه دادن نشان دهنده عشق است.

3. سرویس دهی و خدمات: ما می توانیم از توانایی ها و مهارت هایمان و فرصت هایی که پیش می آید برای اظهار عشق به دیگران استفاده کنیم .

4. صرف وقت مفید

5. تماس بدنی

در مقاله گذشته به سه زبانِ "واژه های تاییدی، هدیه و سرویس دهی" اشاره کردیم.

4. صرف وقت مفید

ویژگی اصلی صرف وقت با هم بودن است. منظور در کنار هم بودن نیست. دو نفر که در اتاقی نشسته اند ، خیلی به هم نزدیک هستند، ولی الزاماً با هم نیستند. لازمه با هم بودن تمرکز و توجه نسبت به هم است. در صرف وقت مفید، تمام تمرکز شما به کسی است که با او هستید.

وقتی برای ابراز عشقی صمیمانه وقت مفید صرف می کنید ، یک احساس ارتباطی قوی ایجاد می شود. وقتی که یک مادر روی زمین نشسته و در همان حال توپ کوچکی را به طرف کودک دو ساله اش پرتاب می کند ، او دارد وقت خود را صرف کودک خود می کند. یعنی دو نفر با هم کاری انجام می دهند که از آن لذت می برند. می توانند گفتگو کنند یا فعالیت مشترک انجام دهند.
گفتگوی مفید

منظور از گفتگوی مفید گفتگویی همدلانه است که در طی آن دو نفر تجربیات ، افکار ، احساسات و آرزوهایشان را به صورتی دوستانه و نزدیک با هم در میان می گذارند. در گفتگوی مفید تاکید کاملاً بر آن چیزی است که می شنویم. یعنی گوش دادن همدلانه. البته گفتگو نیازمند حرف زدن است.

فعالیت های مفید

فعالیت های مشترک شامل هر چیزی می تواند باشد ، که برای یک یا هر دو طرف جالب باشد. آن چه انجام می دهید اهمیتی ندارد، بلکه اهمیت آن به انجام فعالیت مشترک است. هدف تجربه چیزی مشترک است که در مسیر مشترک احساس می کنید.
خاطراتی برای سال های آتی

یکی از چیزهایی که به وسیله فعالیت های مفید فراهم خواهد شد ، یک بانک خاطره از فعالیت ها برای سال هایی که پیش رو داریم است. خوشبختانه هستند زوج هایی که به یاد می آورند چگونه در کنار دریا با هم گردش کرده اند، در بهار در باغچه گل کاشته اند، زمانی که با هم پیاده روی می کردند و پای یکی از آن ها پیچ خورد و ...این ها خاطرات عشقند ، خصوصا برای کسانی که زبان عشق اول آن ها صرف وقت مفید است.

عمدتاً در زمان بحران و سختی ها ما یکدیگر را در آغوش می کشیم. چرا؟ به خاطر این که تماس بدنی یکی از ارتباط های قوی است. در زمان بحران و سختی ها بیشتر از هر چیز ما به عشق نیاز داریم. ما همیشه نمی توانیم آن طور که دلمان می خواهد حوادث را تغییر دهیم، اما می توانیم با احساس عشق به زندگی خود ادامه دهیم

5. تماس بدنی

تماس بدنی صرفاً به معنی رابطه جنسی نیست. مهربانی و تماس تأیید آمیز، یکی از اساسی ترین زبان های عشق است. بوسیدن ، در آغوش گرفتن ، ماساژ دادن، لمس مهربانانه بازو، دست روی شانه کسی گذاشتن و به پشت کسی دست زدن، همه راه های مناسبی برای بیان محبت هستند ، هر چند ممکن است در نظر بعضی ها مهم نباشد.

نوزادانی که با مهربانی در آغوش گرفته شده یا بغل می شوند، زندگی عاطفی طبیعی تری از کودکانی دارند که در یک دوره طولانی از تماس بدنی محروم بوده اند. این اصل در مورد بزرگسالان نیز صادق است. کسانی که تماس بدنی با دیگران برقرار می کنند یا لمس می شوند روحیه مثبت تری دارند.

بدن برای لمس کردن ساخته شده است. از پنج حسی که داریم، حس لامسه شبیه چهار حس دیگر نیست و به یک منطقه خاص از بدن محدود نمی شود. حس لامسه با کلیه نقاط بدن در ارتباط است. حس لامسه می تواند روابط را به وجود بیاورد و یا از بین ببرد و می تواند عشق یا نفرت ایجاد کند.اگر کسی زبان نخستین عشقش تماس بدنی باشد، تماس و لمس کردن او می تواند بسیار موثر تر از آن باشد که بگوییم دوستت دارم یا از تو متنفرم.

عمدتاً در زمان بحران و سختی ها ما یکدیگر را در آغوش می کشیم. چرا؟ به خاطر این که تماس بدنی یکی از ارتباط های قوی است. در زمان بحران و سختی ها بیشتر از هر چیز ما به عشق نیاز داریم. ما همیشه نمی توانیم آن طور که دلمان می خواهد حوادث را تغییر دهیم، اما می توانیم با احساس عشق به زندگی خود ادامه دهیم.
یاد گرفتن چگونگی ایجاد رابطه جسمی با دیگران

بعضی از افراد در خانواده هایی بزرگ شده اند که تماس بدنی در آن ها رایج نبوده است( همدیگر را نوازش یا لمس نمی کردند.) به همین جهت هر نوع ارتباطی که جنبه بدنی داشته باشد ، احساسی ناراحت کننده و ناخوشایند در آن ها به وجود خواهد آورد. این افراد باید یک زبان جدید ( تماس بدنی) یاد بگیرند.

بهتر است برای یادگیری این زبان ، ابتدا از نوازش کردن و بغل کردن پدر و مادرتان شروع کنید.

هر وقت پدر و مادرتان را دیدید آن ها را بغل کنید ، و وقتی هم از آن ها خداحافظی می کنید آن ها را به آغوش بکشید. این کار به شما کمک خواهد کرد که به تدریج زبان عشق تماس بدنی را یاد بگیرید.
 
فرصت مناسب

مشخص کردن زمان برای بیان خواسته ها به افراد دیگر امر بسیار مهمی است. گاهی اوقات تماس بدنی ممکن است به صورتی غلط و نامناسب برقرار شود. زمانی که یک نفر به شدت عصبانی است بهتر است به او نزدیک نشویم ، زیرا ممکن است در آن حالت به ما آسیب وارد کند.

تماس بدنی می تواند زمانی صورت می گیرد که فرد دیگر کاری را به خوبی به اتمام رسانده باشد ، مثل این که ورزشکاری حرکت خود را به خوبی انجام داده است یا کارمندی در اداره کارش را خوب انجام داده است. در اوقات درماندگی هم ممکن است تماس بدنی برای بیان عشق به کار برود ، مثل زمانی که فرد شکست خورده است.

مکانی که برای تماس بدنی در نظر گرفته می شود بسیار مهم است. پسرِ ده ساله ای زمانی که در مسابقه فوتبال برنده شد ، با هجان خودش را در آغوش مادرش می اندازد تا مادرش نیز او را نوازش کند و در آغوش بگیرد ، اما وقتی همان پسر شانزده ساله شد دیگر پس از برنده شدن در مسابقه فوتبال به آغوش مادرش پناه نمی برد. پدر و مادر آن پسر منتظر مکان مناسب دیگری هستند تا پسر نوجوانشان را در آغوش بگیرند و نوازش کنند.

ما نباید فکر کنیم آن چه برای ما سبب خوشحالی می شود حتما برای دیگران نیز چنین است. مثلا اگر دوست شما از مالیدن شانه هایش خوشحال نمی شود این کار را نکنید. درک شرایط احساسی دیگران امر بسیار مهمی است. ممکن است در شرایطی نوعی از تماس بدنی مناسب و در شرایط دیگر نامناسب باشد

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : عشق, نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 520 تاريخ : چهارشنبه 12 آذر 1393 ساعت: 10:12

 

خیلی از ما فکر می کنیم که زندگی مشترک خوبی داریم، سال ها می گذرد و با خطاهای زیرپوستی و نه چندان مشهود که به چشم مان نمی آید ، کم کم مانند یک موریانه که پایه های میزی را می خورد ، پایه های زندگی مشترکمان را از بین می بریم. روزی به خودمان می آییم و می بینیم دو نفر غریبه هستیم که با هم زندگیمی کنیم و فرزندان و خانه ی مشترک داریم، همین! پس باید قبل از آنکه دیر شود به چند « اگر» کوچک در زندگی و رفتار خود توجه کنید و در صورت مشاهده ی آنها خیلی زود و اورژانسی در جهت رفعش اقدام کنید.

اگر در خانه به خود نمی‌رسید...

چه بخواهید چه نخواهید، همسر شما همیشه به ظاهرتان توجه می‌کند و آراستگی شما برایش مهم است. هیچ زحمتی ندارد که سعی کنید کمی برای همسرتان به ظاهر خود برسید، حتی یک تغییر کوچک در ظاهرتان می‌تواند اثر زیادی در زندگی شما داشته باشد.

اگر بیشتر زمان شما صرف کار می‌شود...

اینکه به کارتان اهمیت دهید یا گاهی به سراغ تفریح‌های مورد علاقه‌تان بروید، اصلا بد نیست ولی هیچ‌گاه فراموش نکنید که اولویت اول شما در زندگی، همسر و زندگی مشترکتان است. به طور حتم همسر شما دوست ندارد فکر کند که در زندگی شما نقشی ثانوی و نه چندان مهم دارد.

اگر احساسات خود را بروز نمی‌دهید...

عشق مثل گلی است که باید هر روز به آن رسیدگی شود. کوچک‌ترین محبت و عاطفه‌ای که شما هر روز به هم ابراز کنید، صمیمیت و عشق شما را زنده نگه می‌دارد؛ اما متاسفانه بسیاری از زوجین این مسئله را فراموش می‌کنند. باور کنید کارهای خیلی ساده می‌تواند بسیار موثر باشد؛ مثلا هنگامی که در آشپزخانه هستید از او بپرسید چیزی احتیاج ندارد یا او را با کادوهای کوچک غافلگیر کنید (اصلا لازم نیست کادو‌ها گرانقیمت باشد)، وقتی برای شما کاری انجام می‌دهد از او تشکر کنید (اصلا مهم نیست آن کار بزرگ باشد یا کوچک). باید بدانید این کارهای محبت آمیز فقط مخصوص دوران شروع زندگی نیست و حتی می‌توان گفت اهمیت آن‌ها برای ادامه زندگی مشترک بیشتر هم هست.

اگر عادت دارید مدام انتقاد کنید...

اگر به خودتان اجازه دهید که مدام از همسرتان انتقاد کنید به مرور به خوشبختی تان خدشه وارد می‌کنید. شاید شما با خود فکر کنید که همه انتقاد‌هایتان منصفانه است اما، وقتی این روند را ادامه دهید حرف‌‌هایتان به غر و نق تبدیل می‌شود و در نتیجه ممکن است هر 2 نفر شما را عصبانی کند و در ‌‌نهایت مدام بین شما دعوا پیش بیاید. باید یک جا این روند را قطع کنید، قرار نیست شما همسرتان را تربیت کنید. البته در زمان و مکان مناسب می‌توانید با گفت‌و‌گو چنین مسائلی را بررسی و حل کنید.

عشق مثل گلی است که باید هر روز به آن رسیدگی شود. کوچک‌ترین محبت و عاطفه‌ای که شما هر روز به هم ابراز کنید، صمیمیت و عشق شما را زنده نگه می‌دارد
اگر با خانواه همسرتان مشکل دارید...

این طبیعی است که شما با همه اعضای خانواده همسرتان نتوانید صمیمی باشید اما باید تمام تلاش خود را بکنید تا با افراد درجه اول او به فصل مشترکی برسید و احترام همه ی اعضای خانواده ی او را رعایت کنید. ممکن است همسر شما در برخی اختلافات حق را به شما بدهد اما اگر این شکایت از مادر و خواهرشوهر زیاد تکرار شود ، او خسته شده و رابطه تان خدشه دار می شود. در هر صورت فردی که با رفتارش شما را آزرده مادر اوست پس از دید همسرتان به این قضیه نگاه کنید.

اگر با همسرتان صداقت ندارید...

دروغ از جمله اشتباهات مهلک در زندگی زناشویی است زیرا همانطور که گفته اند :ماه پشت ابر نمی ماند پس به روزی فکر کنید که دروغ تان برملا شود و رابطه تان گرفتار بی اعتمادی گردد. اعتماد زیر بنای ارتباط خوب زن و شوهر است پس سعی کنید با صداقت و راست گویی حتی اگر در آن زمان به ضررتان است، زندگی خود را بر پایه های قوی استوار کنید.

اگر اهل تفریح و لذت مشترک نیستید...

ما با دوستانمان می خندیم ، با اقوام مسافرت می رویم و بسیاری از لحظات خوش را با دیگران تجربه می کنیم ، نیاز داریم برخی تفریحات و لذت ها را برای با همسرمان تجربه کردن،داشته باشیم.خاطرات شیرین دو نفره می تواند در روزهای بحران به داد زندگی مان برسد. پس سعی کنید حساب بانگی لذت مشترک تان را بالا ببرید.
 

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 671 تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1393 ساعت: 10:52

 

آشنایی با پر بازدید ترین مجله خبری :

مجله خبری باکس نیوز<cpcf> از ابتدای سال 93 فعالیت خبری خود را شروع کرده است و در همین مدت توانسته بیشترین مخاطب را به خود جذب کند.

باکس نیوز از مهم ترین و به روز ترین اخبار استفاده میکند و بدون هیچگونه دخل و تصرفی خبر را منتشر میکند .

همین صداقت و امانت داری باعث شده تا بیشرین ترافیک را در بین سایتهای مشابه داشته باشد.

اخبار مورد استفاده در این مجله بیشتر بر پایه اخبار اقتصادی ، اخبار سیاسی ،اخبار دنیای دیجیتال و اخبار حوادثاست.

با مراجعه به این سایت دیگر نیازی به مطالعه هیچ نوع روزنامه و یا مجله خبری نیست

مهمترین عناوین خبر، اخبار محرمانه ،اخبار داغ سیاسی و اقتصادی را در این مجله بخوانید. 

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : مجله خبری, نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 566 تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1393 ساعت: 10:47

 

 چک کردن مکرر ایمیلها، بررسی شبکه های اجتماعی، تماشای ویدئوهای بی مصرف و گشت و گذارهای بی هدف در بلاگ ها و تالارهای گفتگو بخشی از هدردهنده های وقت ،زمان و عمر شماهستند.

همه ما می‌دانیم این روش کار بسیار نامناسب است، ولی جالب اینجاست که برخی کارهایمان را دقیقا به همین روش انجام می‌دهیم و کلی وقت با ارزش مان را هدر می‌دهیم.

ما معمولا برای این‌که حداقل رفت و آمد به فروشگاه را داشته باشیم فهرستی از موادی را که نیاز داریم تهیه می‌کنیم و به این ترتیب از اتلاف وقت جلوگیری می‌کنیم، اما متاسفانه هرگز به هزینه تغییر کار ناگهانی (از کاری به کاری دیگر) توجه نمی‌کنیم و معمولا میان انجام دادن کاری توجه‌ما به کاری دیگر جلب می‌شود و برای ارضای ذهن مشتاق‌مان وقت خود را بسیار تلف می‌کنیم و این موضوع بارها هنگام خواندن گاه و بیگاه ایمیل‌ها و پیامک‌هایمان اتفاق می‌افتد.

در حقیقت وقتی میان فعالیت‌مان ـ بخصوص کارهای ذهنی ـ به بررسی ایمیل‌ها و پیامک‌هایمان می‌پردازیم تمرکزمان بشدت به هم ریخته و از مقدار توجه‌مان تا حد بسیار بالایی کاسته می‌شود و وقتی می‌خواهیم به سراغ کار اولیه‌مان بیاییم باید کلی وقت بگذاریم تا بتوانیم روی آن دوباره متمرکز شویم و تمام این تغییر توجه‌ها برای ما بسیار گران تمام می‌شود.

تحقیقات نشان داده است ما هنگام انجام دادن فعالیتی عمیقا مجذوب آن می‌شویم و کوچک‌ترین حواس‌پرتی تاثیر بسیار بدی روی کارمان می‌گذارد. در واقع محققان در پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که برای دوباره متمرکزشدن روی کار قبلی تقریبا به 20 دقیقه وقت نیاز است.

تحقیقات بیشماری، چند وظیفه‌ای بودن را فقط یک افسانه می‌داند. در واقع کسانی که خود را چند وظیفه‌ای می‌دانند متوجه نیستند مغز خود را بارها تغییر جهت داده و روی کار جدید متمرکز می‌کنند. با این روش آنها خیلی سریع انرژی ذهنی‌شان را فرسوده می‌کنند و عوارض آن متاسفانه بسیار جدی است.

البته مشکل اصلی این است که چند وظیفه‌ای بودن جذاب و تسکین دادن کنجکاوی بسیار لذتبخش است. کسی چه می‌داند که ایمیل یا پیامک بعدی با خود چه دارد و فهمیدن سریع آن حس کنجکاوی‌مان را ارضاء می‌کند. در مقابل، مقاومت‌کردن در برابر حواس‌پرتی و روی یک کار باقی ماندن نظم و انضباط و تلاش ذهنی فراوانی می‌طلبد. در واقع باید به خاطر داشته باشیم هر بار که میان کاری به سوی کار دیگری می‌رویم درست مانند این است که چند بار در روز به فروشگاه برای خرید اقلام مورد نیازمان می‌رویم و محققان این موضوع را همچون جریمه‌ای برای تغییر وظیفه می‌دانند. در واقع مالیات ذهنی این رفتار تضعیف‌ توانایی ما در داشتن کارایی بالاست.

پس چه باید کرد؟

یک ترفند برای این‌که حواسمان مدام پرت نشود تغییر دادن شرایطی است که حواسمان را پرت می‌کند: مثلا رایانه‌تان را خاموش کنید یا صندوق پستی الکترونیکی‌تان را ببندید و تلفن همراه‌تان را روی حالت بیصدا قرار دهید. با این کار خیلی راحت‌تر می‌توانید روی کاری که در حال انجامش هستید متمرکز شوید و توجهی به اشتیاق ذهنی‌تان نکنید. البته مجبور نیستید کل روز رایانه یا تلفن همراه‌تان را دور از دسترس‌تان قرار دهید. می‌توانید این کار را مثلا به مدت یک ساعت انجام دهید و مطمئن باشید در مدت یک ساعت بدون حواس‌پرتی کاری که در دست دارید، سریع‌تر به نتیجه خواهید رساند.

روش دیگر که همه ما آن را طبیعی می‌دانیم مقاومت کردن است. درست مانند این‌که در یک شیرینی فروشی ایستاده‌اید، اما به دلیل این‌که رژیم دارید لب به شیرینی نمی‌زنید و با تمام وجود در برابر وسوسه‌خوردن شیرینی اراده به خرج می‌دهید.

روش دیگر انجام دادن چند کار شبیه هم است و با این روش در کمترین زمان بیشترین کار را می‌توانیم انجام دهیم و کمتر حواسمان به کارهای غیرمشابه دیگر معطوف می‌شود. مثلا اگر باید چند مقاله را بخوانید و گزارش تهیه کنید، خواندن مقاله‌ها را در یک زمان انجام دهید تا زودتر کارتان انجام شود و اگر باید ایمیل یا پیامک‌هایتان را بررسی کنید، برای آنها زمان خاصی ـ مثلا 10 تا 11 صبح ـ را در نظر بگیرید.

در برخی مشاغل نمی‌توان جلوی انجام دادن چند کار را گرفت. مانند کسانی که در بخش روابط عمومی کار می‌کنند و دائم با مشتریان، همکاران و مدیران در تماس هستند. این افراد نمی‌توانند به ایمیل‌ها و پیامک‌های ارسالی توجه نکنند، اما باز هم کوچک‌ترین تغییر می‌تواند تفاوت بزرگی به وجود آورد. پس این افراد هم با دسته‌بندی کردن برخی کارهایشان می‌توانند به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

به خاطر داشته باشید این خود شما هستید که می‌توانید با تغییر دادن وضع کار کردن‌تان، جلوی اتلاف وقت و هدر رفتن توان ذهنی‌تان را بگیرید و به بهترین کارایی دست یابد.

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : اتلاف وقت, نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 607 تاريخ : دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت: 16:50

روشهای تحریک عواطف مردانه

 

ابتدا مراقب اولین لحظات حضور مرد در منزل باشید، ظاهر آراسته شما مى تواند در بدو ورود همسرتان، شما را در تحریک احساسات موفق نماید. براى همین حقیقت هست که دین مبین اسلام دستور مى دهد در ابتداى ورود، زن با آراستگی کامل، درب منزل را به روى همسر باز کند و اثاثیه را از دست او بگیرد، در خارج کردن لباس به او کمک کند و... اینها براى چیست؟

براى اینکه مردى که در بیرون خانه بوده به جهت انجام وظیفه اجتماعى منطق غالب بوده و اگر بخواهد با همان منطق وارد زندگى شخصى و خانواده شود، نتیجه مقبولى نخواهد داشت.

لذا در لحظه ورود باید ساختار روحى مرد از منطق به احساسات عوض شود تا اولا خستگى او بر طرف شود ثانیا با عطوفت و مهربانى با شما و فرزندان ارتباط برقرار نماید تا زندگى شما با همسرتان زیباتر و دلپذیرتر باشد.

بنابراین ملاحظه بدو ورود و تحریک احساسات، هنر شماست که با رعایت پوشش ظاهرى و آراستگى و خوش برخوردى خود مى توانید این هنرمندى را از خود نشان دهید.

زن هنرمند زنى است که بتواند احساسات شوهر خود را در هر حال تحریک و به راهکارهاى آن مسلط باشد.اگر از منطق هم باید استفاده کرد در هاله اى از احساسات باشد تا موفق باشد.و انصافا زیباترین هنر زن، همین هنر خواهد بود که در سایه آن سایر زیبائی هاى ظهور یافته و جلوه کند.

بنابراین خانم هاى محترم و مسلمان بایستى به این هنر بیشتر از سایر امور و مسائلى که امروز بصورت کاذب به عنوان نقش زن بیان مى شود توجه و عنایت داشته باشند.

فراموش نکنید: سلام و گفتگوى گرم، آراستگى، چیدمان خانه به عنوان پناهگاه و محل امن، بوی خوش غذا و ... هنرمندى شماست.

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : روانشناسی,تحریک عواطف, نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 742 تاريخ : دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت: 10:19

فواید تشکر از همسر

انسان امروزی برای رسیدن به خوشبختی و سعادت، تلاش های زیادی را انجام می دهد، که گاها منجر به تحمل هزینه های سنگینی نیز می شود، این در حالی است که دین مبین اسلام روش های کم هزینه ای را برای رسیدن به خوشبختی و آرامش توصیه کرده است، و فقط کافیست انسان با استفاده از مطالعه و یا مشاوره با این روش ها آشنا گردد. یکی از مهم ترین و تأثیر گذارترین روش ها برای رسیدن به خوشبختی و آرامش ایجاد جو تشکر و قدردانی در خانواده می باشد.

یکی از علل عدم تشکر و قدردانی از همسر در زندگی نداشتن اطلاعات لازم در مورد آثار و برکات انجام این عمل می باشد. سپاسگذاری از افعال و گفتار طرف مقابل در زندگی می تواند رنگ و بوی نشاط و خوشبختی را به زندگی هر زوجی وارد نماید.

امام علی علیه السلام چنین می فرماید:

سپاسگزاری تو از کسی که از تو راضی است، رضایت و وفای او را می افزاید، و سپاسگزاری تو از کسی که بر تو خشمگین است، موجب صلاح و تمایل و عاطفه از سوی او نسبت به تو می گردد:

«شُکرک الرّاضی عَنْکَ یَزیدُهُ رضا و وفاءً، شُکرُکَ لِلسّاخِطِ عَلَیکَ یوجبُ لَکَ مِنه صَلاحا و تعطُّفا»

ابراز محبت تشکر است

توصیه به مردان:

یکی از سخت ترین کارها در منزل، اداره ی امور خانه و آشپزی و تربیت فرزندان است که خانم خانه با جان و دل به این امر مبادرت می ورزد، بدون این که چشم داشتی داشته باشد. در صورتی که در قوانین اسلام زن کارپرداز مرد نیست. لذا مقام معظم رهبری می فرمایند:

«زن کار پرداز شما نیست که همه ی کارهای زندگیتان را به دوش او بگذارید، بعد هم او را مواخذه کنید. این زن یک گل است در دست شما! هر کس هستید دانشمند یا سیاستمدار او یک گل است».

اگر مردی در خانه بماند و همه ی امور خانه داری و بچه داری را بر عهده بگیرد آن موقع متوجه خواهد شد که همسرش در خانه چه اندازه فداکاری می کند و چه زحمات طاقت فرسایی را متحمل می شود.
در نهج البلاغه است که: «لا یَزهدّنک فی المعروفِ مَنْ لا یَشْکُرُه لک» کسی که سپاسگزار نیکی های تو نیست، تو را در انجام کار معروف و شایسته، بی رغبت نسازد

اتفاقاً از نظر تفاوت های بین زن و مرد، زن ها چون جزئی نگرند، دوست دارند مردها به جزئیات در محیط خانواده توجه کنند. مثلاً نظافت خانه، تغییر دکراسیون، طبخ غذاهای باب طبع آقا، پوشش و آرایش زن. آرام بودن محیط خانواده. . . لذا تشکر از همسر عامل ایجاد رضایت درونی در زنان و انگیزه ای برای ادامه ی این نوع رفتارهاست.

فایده ی تشکر از همسر

ایجاد انگیزه برای فعالیت های بعدی.

احساس رضایت درونی.

به همراه داشتن رضایت خدا.

احساس خوشحالی از قدردانی.

از بین رفتن کدورت ها.

یاد گرفتن فرزندان که تشکر کنند.

دیده نشدن کاستی ها و کمبودها.

رفع کینه و دشمنی.

عامل حسن تفاهم و درک متقابل.

بیرون رفتن خستگی از تن زن و مرد.

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:

«کسی که از احسان مردم قدردانی نکند، شکر خدای را نیز به جای نمی آورد».

شکر نعمت، نعمتت افزون کند *** کفر، نعمت از کفت بیرون کند
مقام معظم رهبری می فرمایند: «زن کار پرداز شما نیست که همه ی کارهای زندگیتان را به دوش او بگذارید، بعد هم او را مواخذه کنید. این زن یک گل است در دست شما! هر کس هستید دانشمند یا سیاستمدار او یک گل است

توصیه به خانم ها

ناسپاسی از دیگران، موجب دلسردی و سلب انگیزه از آنان می شود. البته وظیفه کسی که احسان و نیکی به مردم می کند، آن است که به خاطر خدا خدمت کند و انتظار پاداش هم از خدا داشته باشد و قدر نشناسی انسان ها او را سرد نکند.

در نهج البلاغه است که: «لا یَزهدّنک فی المعروفِ مَنْ لا یَشْکُرُه لک» کسی که سپاسگزار نیکی های تو نیست، تو را در انجام کار معروف و شایسته، بی رغبت نسازد. این، یک سوی قضیه است، اما در سوی دیگر وظیفه کسانی قرار دارد که از خدمات و احسان ها برخوردار می شوند. انسان اگر با سپاس و تقدیر، اهلیت و شایستگی خود را نشان ندهد، موجب سلب نعمت و موجب منصرف شدن نیکوکاران از عمل خیر می گردند. و این نوعی «رهزنی» در کار خیر است که در روایات نیز آمده است.
 

زندگی مثبت...
ما را در سایت زندگی مثبت دنبال می کنید

برچسب : همسر,زندگی ,روانشناسی, نویسنده : سارا zendegimosbat بازدید : 581 تاريخ : دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت: 10:15